Inici >> Node >> "Mestres de ciutadania: Manuel Broseta, Ernest Lluch i Francisco Tomás y Valiente" amb la col·laboració del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Miércoles, 10 Diciembre 2014

El Centre Cultural La Nau acull la gran exposició elaborada per la Universitat de València: Mestres de ciutadania: Manuel Broseta, Ernest Lluch i Francisco Tomás y Valiente amb la qual la Universitat homenatja tres professors que, assassinats per ETA, van compartir el seu compromís cívic i polític.

Marc Baldó, catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat de València, és el comissari de la mostra i el Vicerectorat de Cultura i Igualtat, l'organitzador.

L'exposició està estructurada al voltant de quatre grans seccions temàtiques: "Estudiants amb inquietuds", "Mestres universitaris", "Ciutadans i polítics", i "Memòria i evocació" i s'hi pot veure una destacada selecció de premsa de l'època amb articles dels tres professors, entrevistes, notícies, caricatures, també alguns dels seus llibres, fotografies familiars i objectes personals. Per a l'ocasió s'han realitzat entrevistes a 35 persones vinculades als protagonistes, com ara companys d'universitat o de política, familiars i periodistes.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República  ha col·laborat amb aquesta exposició amb el préstec de documents originals del fons d'arxiu i també d'algunes monografies.