Inici >> Node >> Setmana d’Arquitectura 2019 amb participació del CRAI de la Universitat de Barcelona

Lunes, 13 Mayo 2019

Entre els dies 9 i 19 de maig lAjuntament de Barcelona, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i la Fundació Mies van der Rohe, en col·laboració amb Barcelona Building Construmat i ArquinFAD, impulsen la Setmana d’Arquitectura 2019, una iniciativa compartida que tindrà lloc en diferents escenaris de la ciutat.

Durant aquests dies Barcelona, dins el marc del centenari de la fundació de l’escola de disseny i arquitectura Bauhaus (1919-1933) fundada el 1919 a Weimar (Alemanya) per Walter Gropius, es convertirà en l’epicentre d’un ampli ventall d’activitats relacionades amb el món de l’arquitectura i la ciutat.

Amb la participació d’un gran nombre d’institucions públiques s’ha elaborat un extens programa d’actes, amb cicles de cinema i arquitectura, conferències, rutes, concursos o espais de difusió per tots els districtes.

En l’edició d’aquest any destaca que hi ha tota una sèrie d’activitats que es realitzaran a diversos espais de la Universitat de Barcelona com una xerrada sobre jardins del Noucentisme i la Mancomunitat organitzada amb l’ArquinFAD als jardins Ferran Soldevila de l’edifici Central que van ser dissenyats per Artur Rigol.

Volem destacar també la xerrada que porta per títol Investigar, documentar, divulgar. Xerrada al voltant de El Guernica i el Pavelló de la República que tindrà lloc el proper dia 14 de maig al mateix Pavelló de la República on es podrà conèixer el procés de recerca i documentació del projecte Repensar Guernica de la mà de la seva investigadora principal Rocío Robles, doctora en Història de l’art, professora de la Universidad Complutense de Madrid i investigadora del projecte Repensar Guernica del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, i es parlarà també de patrimoni en el seu sentit més ampli amb Silvia Domènech, cap del Centre de Coneixement i Recerca del Museu Picasso de Barcelona.  Hi col·labora la Fundació Mies Van der Rohe.

L’acte és gratuit i si voleu assistir-hi us heu d’inscriure aquí.