Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca de Biologia a Exponatura 2019

El CRAI Biblioteca de Biologia a Exponatura 2019

Martes, 30 Abril 2019

El CRAI Biblioteca de Biologia participa un any més en els actes de Sant Jordi a la Facultat de Biologia amb un pòster que es podrà veure a l'Atri de l'Edifici Margalef del 26 d'abril al 31 de maig en el marc d'Exponatura 2019.

El pòster reprodueix algunes il·lustracions de La Vida de los animales: conocimiento general del reino animal, enciclopèdia il·lustrada en 6 volums, publicada a Barcelona el 1880. Es tracta d’una traducció directa de la segona edició de Illustrirtes Thierleben: eine allgemeine Kunde des Thierreichs, del zoòleg i ornitòleg alemany Alfred Edmund Brehm (1829-1884). L’obra és un tractat publicat entre els anys 1864 i 1869 amb l’objectiu de difondre el coneixement sobre la fauna d’arreu del món, i va ser reeditada i traduïda en nombroses llengües i formats fins ben entrat el segle XX. Conté informació molt detallada sobre la biologia i el comportament dels animals. La major part de les imatges que la il·lustren són gravats molt delicats, tot i que també inclou algunes làmines en color, amb una funció més decorativa que no pas representativa.

El CRAI Biblioteca de Biologia ha comptat amb la col·laboració del Dr. Santiago Mañosa Rifé, Director del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Facultat de Biologia, per a la redacció del text de presentació.