Inici >> Node >> Ignasi Labastida, president de la junta directiva d'SPARC Europe per al 2019

Ignasi Labastida, president de la junta directiva d'SPARC Europe per al 2019

Martes, 9 Abril 2019

Extret del post de l'1 d'abril de 2019 del Blog del CSUC - Secció Ciència Oberta

La junta directiva d’SPARC Europe ha escollit Ignasi Labastida com a nou president en la seva reunió de març.

Ignasi Labastida, responsable de la Unitat de Recerca i Innovació del CRAI de la Universitat de Barcelona, ha estat treballant per fer realitat l’Open Access, l’Open Science i l’Open Education des de fa gairebé 20 anys. Supervisa els projectes oberts de la Universitat de Barcelona (accés obert, ciència oberta, recursos educatius oberts).

També és membre del grup de polítiques d’informació i accés obert de la League of European Research Universities (LERU), coautor del “LERU Roadmap on Open Science and Research Data” i membre del grup de treball sobre Ciència Oberta de la CRUE. Des de l’any 2003 va liderar el projecte d’impulsar i implantar les llicències Creative Commons a Catalunya i Espanya, i la seva traducció a sis idiomes. Ha format també part del grup de treball de LIBER sobre drets d’autor.

Per a Labastida, '"és un honor presidir la junta directiva d’SPARC Europe i més ara, en un moment en què estem esperant el que podria suposar un canvi radical en el sistema actual de publicació acadèmica. En els propers anys veurem com els principis del Pla S són implementats pels finançadors, editors, proveïdors i institucions de la recerca. També veurem com els principis FAIR s’estendran des de les dades de recerca fins a qualsevol resultat de la investigació. També veurem com les institucions fomentaran i influiran en aquest canvi, aportant finançament per obrir la infraestructura i per donar suport a una nova forma d’avaluar la recerca. SPARC Europe contribuirà a fer que “obert” sigui el valor per defecte. Els membres d’SPARC Europe es comprometen a dur a terme aquest canvi i espero poder treballar amb ells per aconseguir-ho”.

Labastida també ha donat les gràcies a Jan Erik Frantsvåg pels molts anys de servei que ha dedicat a SPARC Europe com a membre i president de la junta directiva i a l’ajuda que tindrà de tots els membres, en especial, de la vicepresidenta, Marlène Delhaye, i la directora executiva, Vanessa Proudman.