Inici >> Node >> Seminari Internacional "Història i memòria de les Brigades Internacionals" a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona,

Miércoles, 31 Octubre 2018

Com ja us vàrem anunciar en un post anterior, el passat divendres 26 d'octubre es va celebrar a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona el Seminari Internacional La història i la memòria de les Brigades Internacionals, una mirada Est-Oest.

El nombre d'inscrits previs ja feia pensar que seria un acte molt concorregut però la realitat encara va superar les expectatives i l'Aula Magna va estar pràcticament plena des de la presentació institucional fins al tancament del Seminari passades les 19 h.

El Seminari estava organitzat pel CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, SIDBRINT. Memòria Històrica Brigades Internacionals, l'Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i el Consortium for International Studies Abroad (CASA). Va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i formava part dels actes de la Setmana de les Brigades Internacionals, coordinada per l'Amical de les Brigades Internacionals a Catalunya.

Durant la jornada es va exposar una selecció de documents interbrigadistes del fons del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República: monografies, fullets, revistes i documentació d'arxiu.

Podeu veure alguns exemples de la cobertura mediàtica en els següents enllaços:

Ara

ElNacional.cat

El País

Elinconformistadigital.com

Vilaweb

En conjunt les ponències van estar a un bon nivell però aquí voldríem destacar la taula rodona formada per tres estudiants del Departament d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona: Oriol González, Ramon Romero i Carlota Sánchez que van aportar informació molt interessant sobre les seves respectives recerques: la sanitat a les Brigades Internacionals, la importància dels arxius i les dones voluntàries, respectivament.

Per més informació i imatges del Seminari podeu consultar els twitters d'EUROM, del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i de SIDBRINT.