Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República a Els Juliols 2018

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República a Els Juliols 2018

Lunes, 30 Julio 2018

Dintre del programa Els Juliols que ofereix la Universitat de Barcelona, es troba el curs Memòria històrica i cooperació internacional.

Aquest curs vol reflexionar sobre la memòria i el paper de la cooperació internacional en el rescat d’uns records que serveixen per preservar una evocació del passat en el present i el futur. El curs fa especial èmfasi en el que es coneix com la Memòria històrica a Espanya però s’abordaran també alguns casos d’Amèrica Llatina, afavorint una mirada comparativa sobre aquests processos.

És el segon any que s'ofereix i repetint l'experiència dels Juliols 2017, els organitzadors han tornat a sol·licitar que el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República preparés una sessió amb les experiències i accions que, com a arxiu-biblioteca especialitzat en història contemporània, es desenvolupen en aquest  sentit.

Les sessions s'han desenvolupat al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala entre el 2 i el 6 de juliol de 2018.

El dia 2 de juliol, a les 12 h., es va fer la sessió amb els següents continguts:

• El Pavelló de la República i el seu fons
  • El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i la recuperació de la memòria
  • El Projecte SIDBRINT sobre les Brigades Internacionals, un exemple de Memòria històrica i cooperació internacional

Els assistents van participar molt activament amb les nombroses preguntes que es van succeir al final de l'exposició.

Ens complau participar en aquestes iniciatives que faciliten la difusió de les tasques realitzades al CRAI de la Universitat de Barcelona a la societat en general i no exclusivament dintre de la comunitat universitària que ens és pròpia.