Inici >> Node >> Prelum celebratissimum. Exposició al CRAI Biblioteca de Reserva

Prelum celebratissimum. Exposició al CRAI Biblioteca de Reserva

Lunes, 4 Junio 2018

Prelum celebratissimum, “la premsa tipogràfica més festejada”, vol celebrar - amb el pretext del 550 aniversari de la mort de Gutenberg -, un esdeveniment que canviaria profundament i radicalment la humanitat: la revolució de la impremta.

La rica col·lecció del CRAI Biblioteca de Reserva es posa al servei de l’efemèride amb una selecció de llibres impresos entre el 1471 i el 1808, des dels prototipògrafs Sweynheim i Pannartz fins a l’hegemonia dels Didot, amb una atenció específica envers un element primordial que la nostra petita exposició vol reivindicar: el tipus movible.

Una perspectiva impulsada gràcies al projecte col·laboratiu amb el Departament d’Arts Visuals i Disseny de la Facultat de Belles Arts de la nostra Universitat, materialitzat en la impressió del títol dels cartells de la mostra al taller tipogràfic de la Facultat, en el propi disseny del cartell i en la redacció dels textos explicatius per a l’exposició.

Donem les gràcies als professors Enric Tormo i Oriol Moret, al doctorand Marco Gómez i a l’estudiant de grau Anna Juvé, tot confiant que en el futur altres experiències ens permetin treballar de nou plegats.

L'exposició estarà a les vitrines de la sala de consulta del CRAI Biblioteca de Reserva i de la sala Piferrer del CRAI Biblioteca de Lletres entre el 4 i el 29 de juny.

Vegeu també el post del Blog del CRAI Biblioteca de Reserva.