Llengües

Inici >> Serveis que ofereix el CRAI >> Suport als investigadors >> Gestió i edició de revistes científiques >> 2a Jornada RCUB per a editors de revistes científiques de la UB

2a Jornada RCUB per a editors de revistes científiques de la UB

Bones pràctiques aplicables a les revistes de la UB per encarar els reptes del futur

13 de juny de 2018

Presentació:
Des del seu naixement el 2011, el portal Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB) ha anat creixent i actualment són 78 les revistes accessibles des del portal i 48 les que hi gestionen la seva edició.
En aquesta segona jornada RCUB es pretén compartir experiències i bones pràctiques per tal de millorar la qualitat i la visibilitat de les revistes UB i així poder afrontar els reptes que ens depara el futur.

Programa:

9:30 h. Acreditacions

10:00 h. Presentació de la jornada, a càrrec de:
Dr. Àlex Aguilar, Vicerector de Projecció i Internacionalització i Judit Casals, Directora del CRAI.

10:15 h. Conferència Els reptes de les revistes científiques, a càrrec del Dr. Ernest Abadal, Universitat de Barcelona

11:00 h. Reptes i transformacions de les revistes científiques de ciències socials: l'experiència de Papers. Revista de Sociologiaa càrrec del Dr. José Antonio Noguera, director de la revista Papers de la Universitat Autònoma de Barcelona.

11:30 h. Pausa/cafè

12:00 h. El procés d’edició de les revistes científiques, a càrrec de Meritxell Anton (Edicions UB).

12:30 h. Publicar en Accés Obert: indexació a DOAJ i bones pràctiques, a càrrec de Clara Armengou de Directory of Open Access Journals (DOAJ).

13:00 h. Bones pràctiques i experiències de revistes editades en OJS, a càrrec d'Ignasi Labastida (CRAI Unitat de Receca) i de Josep Coll i Gemma Masdeu (CRAI Unitat de Projectes).

13:30 h. Preguntes, debat.

14:00 h. Clausura de la jornada

Data i horari:
Dimecres 13 de juny de 2018, de 10:00 a 14:00 h.

Lloc:
Sala Gran de la Facultat de Geografia i Història
Facultat de Geografia i Història
Carrer Montalegre, 6

Mostra un mapa més gran

Destinataris:
Editors de revistes científiques de la Universitat de Barcelona

Inscripció:
Ompliu el formulari

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

Membre de:

Segell EFQM 500