Inici >> Serveis que ofereix el CRAI >> Accés obert a la Universitat de Barcelona >> Publicar en accés obert: ajuts, descomptes i cupons >> Publicacions resultants de projectes del 7è Programa Marc finalitzats

Publicacions resultants de projectes del 7è Programa Marc finalitzats

La Comissió Europea, a través del projecte OpenAIRE ha posat en marxa un pla pilot per finançar la publicació en accés obert de resultats de projectes de recerca del 7è Programa Marc una vegada acabats.

Aquesta iniciativa, que porta el nom  FP7 Post-Grant Gold Open Access Pilot, ofereix un instrument addicional per millorar l’accés als resultats de la recerca de projectes del 7è Programa Marc i permet la publicació en accés obert d’articles i monografies fins a dos anys després de la data de finalització.

Requisits

Els principals requisits per poder demanar el finançament són els següents:

El projecte ja ha d’haver finalitzat i la data d’acabament ha de ser posterior al mes de gener de 2013. És a dir, que aquest ajut no es pot sol•licitar si la data de finalització del projecte té una antiguitat superior als dos anys.

Aquests ajuts s’adrecen a la publicació de monografies i d’articles en revistes. En el cas dels articles es poden demanar fins a 2.000 €, i per a les monografies, un màxim de 6.000 €. Els investigadors que sol·licitin aquest ajut no han de pagar directament la publicació, sinó que es realitzarà de manera centralitzada a través del pla pilot.

Les publicacions han d’estar subjectes a una llicència  Creative Commons CC-BY or CC-BY-SA, tot i que en el cas de les monografies es permet la llicència CC BY-NC per a les sol·licituds del primer any del pla pilot.

Les publicacions han d’aparèixer en una revista d’accés obert complet, és a dir, s’exclou el model híbrid (el de les revistes que ofereixen puntualment l’accés obert a determinats articles).

S’admetrà un màxim de tres publicacions per projecte.

Les publicacions han d’estar disponibles al repositori institucional de la Universitat de Barcelona (Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona), que compleix els requisits d’OpenAIRE.

Les beques ERC (European Research Council) i les accions Marie Curie també estan incloses en aquesta iniciativa.

Per obtenir-ne més informació, consulteu les Preguntes més freqüents de drets d'autor, o bé contacteu amb nosaltres a través del S@U, Servei d'Atenció als Usuaris, o de l'Oficina de Difusió del Coneixement del CRAI.

totes les xarxes socials del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.