Inici >> Noticies Butlleti >> Donatiu del Dr. Gaspar Coll i Rosell al CRAI Biblioteca de Reserva

Donatiu del Dr. Gaspar Coll i Rosell al CRAI Biblioteca de Reserva

dimarts, 11 novembre 2014

El Dr. Gaspar Coll i Rosell, professor d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona, i que des de 2012 ocupa el càrrec de Delegat del Rector pel Parc de les Humanitats i les Ciències Socials, ha donat al CRAI de la UB diversos títols d’obres impreses entre els s. XVII i XIX, que s’han incorporat al seu fons.

M-6732bis2

Entre les obres incorporades al fons del CRAI Biblioteca de Reserva, principalment de temàtica religiosa, destaquen diverses edicions de missals de les que no hem localitzat exemplars en cap dels repertoris consultats. Aquest seria el cas de:

Missale romanum: ex decreto sacrosancti Concilii Tridentini restitutum, Pii V. Pont. Max. jussu editum, et Clementis VIII. primum, nunc denuo Urbani Papae Octavi auctoritate recognitum... Lugduni: apud Anisson, & Posuel, 1697

Missae recentiores, pro celebrantium commoditate congestae. Gerundae: Ex. Typ. Narcissi Oliva, 1778.

Les obres posteriors a 1820 –dos manuals escolars i dues obres de caire religiós- datades entre 1853 i 1898, podran ser consultades al CRAI Biblioteca de Lletres.

Podeu consultar les obres donades pel Dr. Gaspar Coll i Rosell (en aquest donatiu i en diversos realitzats anteriorment) al Catàleg del CRAI de la UB.

Vegeu la notícia al Blog del CRAI Biblioteca de Reserva.