Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca de Lletres rep la biblioteca històrica de la Fundació Bernat Metge

dijous, 29 juny 2017

Francesc Guardans, Vicepresident Executiu de la Fundació Institut Cambó, comenta al Bloc de Lletres : "Tot allò no era possible sense una bona biblioteca. Des del començament es van anar adquirint volums de filologia clàssica que permetessin treballar en condicions als traductors i que fossin útils per a les classes de la càtedra de grec. Es tractava d’edicions, comentaris, estudis, diccionaris, enciclopèdies. En poques dècades es va crear la biblioteca de filologia clàssica més completa de Barcelona".

La donació inclou els fons de filologia clàssica (no s'inclouen els títols de la Fundació Bíblica Catalana que han estat donats a la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona). Es tracta de més de 2000 títols majoritàriament editats al llarg del S. XIX que complementen perfectament els fons d'estudis clàssics que ja tenim a la UB .

El fons s'identificarà a catàleg com "Llegat Institut Cambó". La donació inclou, simbòlicament, l'antic fitxer manual i el registre de préstecs del centre. Finalment, cal dir que l'important arxiu de l'Institut Cambó ha estat donat a la Biblioteca de Catalunya.