Inici >> Carta de Serveis del CRAI de la Universitat de Barcelona

Imatge Carta de serveis del CRAI UB

Carta de Serveis del CRAI de la Universitat de Barcelona

Presentació

El Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació de la Universitat de Barcelona (CRAI) es crea a principis de 2004 davant la necessitat d’adaptar les biblioteques universitàries al nou espai europeu d’educació superior (EESS) i a l’espai europeu de recerca (ERA), en què es configura un nou marc d’ensenyament universitari basat en l’aprenentatge, la recerca, el desenvolupament i la innovació. El CRAI de la Universitat integra els serveis de biblioteca, suport a la docència i suport a la recerca. La carta de serveis del CRAI de la Universitat de Barcelona és un compromís de qualitat i millora continuada en tots els serveis i activitats que s’ofereixen.

Compromisos de qualitat

Facilitar informació les 24 hores del dia, els set dies de la setmana, amb una atenció personalitzada presencial durant els horaris d’obertura, i/o virtual mitjançant el Servei d’Atenció als Usuaris (S@U).
 Tramitar i respondre, a través del correu electrònic, en un termini màxim de tres dies hàbils, les queixes, els suggeriments i els agraïments que arribin degudament emplenats.
 Oferir un servei de préstec de documents que faciliti la consulta dels fons bibliogràfics del CRAI fora dels seus recintes.
 Oferir sessions i tallers de formació que permetin als usuaris adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per identificar, localitzar i fer ús dels recursos d’informació.
 Servir les peticions de préstec interbibliotecari en menys de sis dies.
 Adquirir anualment el nombre suficient de volums de bibliografia recomanada pel professorat.
 Digitalitzar el patrimoni bibliogràfic de fons antic i de domini públic del CRAI mitjançant el Centre de Digitalització (CEDI).
 Garantir la satisfacció dels usuaris respecte dels serveis i recursos que ofereix el CRAI.

Grau de satisfacció del professorat que utilitza el Servei d’Atenció als Usuaris (S@U).
 Grau de satisfacció dels estudiants respecte a la disposició del personal a resoldre dubtes.
 Percentatge de queixes, suggeriments i agraïments contestats en el termini establert.
 Grau de satisfacció dels usuaris amb el servei de préstec.
 Grau de satisfacció dels usuaris respecte de la formació rebuda, reflectit en les enquestes de satisfacció posteriors a les sessions i els tallers oferts.
 Percentatge de peticions de préstec interbibliotecari servides en menys de sis dies.
 Grau de satisfacció dels estudiants respecte a la disponibilitat de la bibliografia recomanada pel professorat.
 Nombre de documents digitalitzats cada any.
 Grau de satisfacció dels estudiants respecte del CRAI de la Universitat.
 Grau de satisfacció del professorat respecte del seu CRAI Biblioteca.

Es pot consultar el grau de compliment de la carta de serveis en aquest document.

Els membres de la comunitat universitària i les altres persones que puguin accedir a la condició d’usuaris tenen els drets següents:
 Ser tractats amb respecte i consideració.
 Accedir als recursos i serveis necessaris per a l’aprenentatge i la investigació adequats al desenvolupament curricular segons les condicions establertes.
 Poder accedir a CRAI Biblioteques amb horaris d’obertura amplis, segons la disponibilitat de cada centre.
 Rebre informació, assessorament i col·laboració per localitzar i accedir a les fonts bibliogràfiques i documentals.
 Rebre formació per adquirir habilitats informacionals.
 Disposar d’espais i equipaments per poder-hi dur a terme activitats, individualment i en grup.
 Tenir garantit un respecte absolut per la confidencialitat de les dades personals en compliment de la Llei de protecció de dades.
 Suggerir millores i exposar queixes.

Els usuaris dels CRAI Biblioteques tenen els deures següents:
 Respectar la integritat dels equipaments, les instal·lacions i els espais destinats a cada tipus d’activitat, i utilitzar aquests espais i equipaments exclusivament per a les funcions que tinguin assignades.
 Complir les indicacions del personal i les disposicions que regulin els diferents serveis dels CRAI Biblioteques.
 Presentar el carnet per fer ús del servei de préstec, validat en qualsevol CRAI Biblioteca de la Universitat amb aquesta finalitat. Aquest carnet és personal i intransferible.
 Evitar qualsevol comportament que interfereixi en els drets de la resta d’usuaris (respectar el silenci, no menjar ni beure, no utilitzar mòbils, etc.).
 Identificar-se com a usuari de la Universitat quan les persones designades a aquest efecte ho requereixin.
 En l’ús dels recursos digitals, no comercialitzar, modificar, alterar, transformar, traduir ni crear obres derivades i/o basades en materials inclosos en cada col·lecció, ni fer-ne cap altre ús que infringeixi la legislació sobre drets d’autoria.
 Vetllar per les seves pertinences, ja que el CRAI de la Universitat no es fa responsable de pèrdues o robatoris ni del deteriorament d’objectes personals.

Els suggeriments, les queixes i els agraïments sobre el funcionament dels CRAI Biblioteques a fi de millorar-ne el servei poden formular-se i presentar-se a través de:
 les bústies de suggeriments que hi ha en els CRAI Biblioteques
 la comissió d’usuaris de cada facultat

totes les xarxes socials del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.