Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica >> Mostra bibliogràfica: Telecomunicacions i Societat de la Informació

Mostra bibliogràfica: Telecomunicacions i Societat de la Informació

Imatge: Cartell d'Exposició. Autor: CRAI, Biblioteca de Matemàtiques

Imatge: Internet Splat Map. Autor: Steve Jurvetson, 2004

Amb motiu del Dia Mundial de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació, el CRAI Biblioteca de Matemàtiques ofereix una mostra bibliogràfica centrada en els dos conceptes. La selecció vol ser representativa, tant des del punt de vista tècnic —fonaments de les telecomunicacions i les xarxes d’ordinadors— com des d’un punt de vista més genèric, centrat en tot allò que fa referència a la Societat de la Informació: aspectes sociològics, legals, de gènere, mitjans de comunicació, societat del coneixement…  S’hi inclouen també algunes novel·les de ficció, bé pel seu caràcter anticipatori o perquè es basen, d’alguna manera, en la temàtica exhibida.

El Dia Mundial de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació, proclamat per  l’Assemblea General de les Nacions Unides en la resolució 252, (sessió 60, 2006) se celebra cada any el 17 de maig, per contribuir a la sensibilització respecte de les possibilitats que la utilització d’Internet i altres tecnologies de la informació i la comunicació poden aportar a les societats i economies, i també a la reducció de l’escletxa digital.

Material de l'exposició:

Relació d’obres exposades

Arnedo Moreno, Joan (coord.). Estructura de xarxes de computadors. Barcelona : UOC, 2007.
Barceló Ordinas, José M. [et al]. Protocolos y aplicaciones Internet. Barcelona : UOC, 2008.
Barceló, Miquel. La Ciència-ficció. Barcelona : UOC, 2006.
Barney, Darin. The Network Society. Cambridge [etc.] : Polity, 2004.
Barrière, Lali [et al.]. Fonaments matemàtics per a l'enginyeria de telecomunicació. Barcelona : Edicions UPC, 2007.
Battelle, John. Buscar : cómo google y sus rivales han revolucionado los mercados y transformado nuestra cultura. Barcelona : Tendencias Editores,
2006.
Cardoso, Gustavo. Los medios de comunicación en la sociedad en red : filtros, escaparates y noticias. Barcelona : UOC, 2008.
Castaño Collado, Cecilia. Las mujeres y las tecnologías de la información : internet y la trama de nuestra vida. Madrid [etc.] : Alianza, 2005.
Castells, Manuel (ed.). La sociedad red : una visión global. Madrid : Alianza, 2006.
Castells, Manuel [et al.]. La societat-xarxa a Catalunya. Barcelona : Rosa dels Vents : Universitat Oberta de Catalunya : Random House Mondadori,
2003.
Castells, Manuel. Comunicació i poder. Barcelona : Editorial UOC, 2009.
Castells, Manuel. L'era de la informació : economia, societat i cultura. Barcelona : UOC, 2003.
Castells, Manuel. La Galaxia Internet. Barcelona : Plaza & Janés, 2003.
Castells, Manuel [et al.]. Comunicación móvil y sociedad : una perspectiva global. Barcelona : Ariel ; Madrid : Fundación Telefónica, 2007
Societat de la informació : noves tecnologies i internet : diccionari terminològic. Barcelona : Termcat, 2003.

Coupland, Douglas. Microsiervos. Barcelona etc. : Ediciones B, 1996.
Filipiak, Janusz. Modelling and control of dynamic flows in communication networks. Berlin [etc.] : Springer,
1988.
Gibson, William. Neuromante. Barcelona : Minotauro, 1997.
Glassner, Jean-Jacques [et al.]. De Alejandría a la biblioteca virtual. [s.l.] : Fundación Marcelino Botín, 2005.
Himanen, Pekka. L'Ètica del hacker i l'esperit de l'era de la informació. Barcelona: Pòrtic : UOC, 2003.
Iñigo Griera, Jordi [et al.]. Estructura de redes de computadores. Barcelona : UOC, 2009.
Jørgensen, Rikke Frank (ed.). Human rights in the global information society. Cambridge (Mass.) [etc.] : MIT Press, 2006.
Lathi, B. P. Sistemas de comunicación. México, D.F. [etc.] : Nueva Editorial Interamericana, 1986.
Lovink, Geert. Fibra oscura : rastreando la cultura crítica de Internet. Madrid: Tecnos : Alianza, 2004.
Mansell, Robin [et al.]. The Oxford handbook of information and communication technologies. Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2007.
Mattelart, Armand. Historia de la sociedad de la información. Barcelona : Paidós, 2007.
Muñoz Blanco, José Antonio. Seguridad de sistemas en red. Las Palmas de Gran Canaria : Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Servicio
de Publicaciones, 2007.
Peguera Poch, Miquel (coord.). Dret d'Internet. Barcelona : Universitat Oberta de Catalunya, 2010.
Piscitelli, Alejandro. Internet, la imprenta del siglo XXI. Barcelona : Gedisa, 2005.
Riccardi, Greg. Principles of database systems with internet and Java applications. Boston : Addion Wesley, cop. 2001

Segaran, Toby. Programming collective intelligence : building smart web 2.0 applications. Beijing [etc.] :
O'Reilly, 2007.
Shoffner, Michael [et al.]. Java network programming : a complete guide to networking, streams, and distributed
computing
. Greenwich : Manning, 1999.
Solove, Daniel J. ; Schwartz, Paul M. Privacy, information, and technology. New York : Aspen Publishers, 2009.
Stallings, William. Comunicaciones y redes de computadores : sexta edición. Madrid [etc.] : Prentice Hall, 2000.
Stoer, Mechthild. Design of survivable networks. Berlin : Springer, 1992.
Tanenbaum, Andrew S. Redes de computadoras : tercera edición. México [etc.] : Prentice-Hall Hispanoamericana, 1997.
Tubella i Casadevall, Imma [et al.]. Societat del coneixement. Barcelona : Editorial UOC, 2005.
Umar, Amjad. Distributed computing and client-server systems. Englewood Cliffs (N.J.) : Prentice Hall PTR, 1993.
Umar, Amjad. Object-oriented client/server internet environments. Upper Saddle River (N.J.) : Prentice Hall PTR, 1997.
Vossen, Gottfried ; Hagemann, Stephen. Unleashing Web 2,0 : From Concepts to Creativity. Burlington, MA : Morgan Kaufmann, 2007.

Opineu sobre aquesta exposició

maig, 2011