Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Biologia >> Mostra bibliogràfica: Fons Antoni Prevosti Pelegrín

Mostra bibliogràfica: Fons Antoni Prevosti Pelegrín

El Dr. Prevosti a la Facultat de Biologia el maig de 2003. © Francesc Mestres

Mostra bibliogràfica i documental amb motiu de la presentació del Fons Antoni Prevosti Pelegrín.

Imatge: El Dr. Prevosti a la Facultat de Biologia el maig del 2003. © Francesc Mestres

El Fons Antoni Prevosti Pelegrín

El Fons Antoni Prevosti Pelegrín està format per tres col·leccions de documents diferents:

1. El Fons Antoni Prevosti Pelegrín, format per les publicacions del Dr. Prevosti, entrevistes i documents que parlen d’ell i de la seva obra. Ha estat recopilat pel CRAI Biblioteca de Biologia i està dipositat a la sala de Reserva. Al catàleg es pot recuperar buscant per paraula clau els termes “fons Antoni Prevosti” i està identificat amb el topogràfic APP i un número correlatiu.

2. L’arxiu Antoni Prevosti, format per documentació donada pel Departament de Genètica i per la Secció d’Antropologia del Departament de Biologia Animal. Inclou correspondència del Dr. Prevosti (més de 1500 cartes), esborranys d’articles, quaderns de recerca, documentació relacionada amb la seva carrera professional i documentació relacionada amb el càrrec de director del departament de Genètica. Podeu consultar el contingut de l'arxiu a l’aplicatiu UBDOC, de l’Oficina d’Administració Electrònica i Gestió Documental.

3. La biblioteca del Dr. Prevosti, donada pels seus fills el 2013. La donació constava de 671 documents, 499 dels quals s’han incorporat a la col·lecció del CRAI Biblioteca de Biologia. Es pot recuperar al catàleg buscant per paraula clau els termes “donació Antoni Prevosti”.

Tant el fons com l'arxiu, inclouen també documentació de Maria Monclús, col·laboradora científica i muller del Dr. Prevosti.

Tornar a l'inici

El Dr. Prevosti al CRAI Biblioteca de Biologia el març de 2009.

La mostra bibliogràfica

La mostra està composta per diversos documents del fons, tant publicacions com documents d'arxiu:

• Algunes cartes de la correspondència amb els genetistes xilens Danko Brncic i Myriam Budnik. L’expedient està format per 97 de cartes, la primera de juny de 1969 i la darrera de febrer de 1987. Danko Brncic i Myriam Budnik van desenvolupar la seva carrera a la Universitat de Xile. El Dr. Brncic obtingué el 1987 el Premi Nacional de Ciències de Xile.
  • Dos quaderns de recerca del Dr. Prevosti: «Líneas de selección B3. Cuadros medidas viabilidad peines tarsales y [clasper] (series)» i «Armentera: cepas homocigóticas para ordenaciones cromosómicas».
  • Una selecció de les seves publicacions.
  • La seva tesi doctoral.
  • Alguns dels llibres de la seva biblioteca personal.

Obres exposades

• DOBZHANSKY, T.; AYALA, F. J.; STEBBINS, G. L.; VALENTINE, J. W. Evolution. San Francisco: Freeman, 1977.

Enllaços d'interès

febrer, 2014