Inici >> Noticies Butlleti >> Visites comentades al Taller de Restauració del CRAI de la Universitat

Visites comentades al Taller de Restauració del CRAI de la Universitat

dilluns, 5 març 2018

El Taller de Restauració del CRAI ha programat diverses visites comentades arrel de l’exposició «Els plaers de mirar. Tresors del fons bibliogràfic de la Universitat de Barcelona», organitzada pel Museu d’Història de Catalunya i la Universitat de Barcelona. L’exposició es va inaugurar el 16 de novembre i es podrà visitar fins al 25 de febrer.

En l’exposició es poden veure les obres seleccionades del fons de la Biblioteca de Reserva del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI). Paral·lelament a l’exhibició dels llibres antics, hi ha una mostra de materials que fan referència als suports documentals, a les tècniques d’escriptura i als materials d’enquadernació. Per altra banda hi ha una secció dedicada al CRAI i també al Taller de Restauració, amb una mostra de llibres per restaurar i restaurats, i tot un seguit d‘eines i materials que fem servir per a les restauracions.

El Taller de Restauració celebra aquest any el 20è aniversari de la seva creació i en aquest marc s’han ofert un seguit de visites al mateix Taller on es fa una visita comentada pels mateixos restauradors. Aquesta iniciativa ha tingut molt èxit i es van haver d’ampliar el nombre de visites programades degut a la gran demanda del públic. Han estat un total de 5 visites en les que hi han assistit 50 persones.

En la visita es mostren peces originals del fons de Reserva de la Biblioteca en procés de restauració i peces ja restaurades per donar una amplia visió de la feina que es dur a terme en el taller. S’expliquen els processos de restauració des que entra la peça al taller fins que en surt un cop ja restaurada. Es fan demostracions de les tècniques i dels processos com el rentat dels papers o la restitució de les pèrdues de paper amb la reintegradora mecànica.

Valorem molt positivament la rebuda d’aquesta iniciativa ja que mostra l’interès que suscita un espai com aquest que sol ser poc accessible per al públic en general.