Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República participa en el projecte europeu "In search of freedom 1968-2018"

divendres, 13 juliol 2018

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República col·labora novament amb l'Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona (EUROM).

En aquesta ocasió es tracta del projecte europeu titulat In search of freedom 1968-2018. Liderat per l'editorial Beletrina, en col·laboració amb el Museu Nacional d'Història Contemporània de Ljubljana, The History Meeting House de Varsòvia  i l'EUROM de Barcelona

L'objectiu del projecte és reexaminar el missatge i la protesta dels estudiants de 1968 per tal de promoure l'actuació d'una societat civil informada i independent  en la configuració de la democràcia. Centrar-se en aquest important aspecte de la nostra història comuna pot ajudar a comprendre millor el passat i fomentar el canvi en el futur.

S'orienta principalment als estudiants a través del diàleg intergeneracional i la participació activa. Amb tots els materials que es van acumulant durant aquestes activitats es publicarà un llibre i s'organitzarà una International Travelling Exhibition així com un mòdul de treball.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República hi participa aportant nombrós material relacionat amb la lluita pels drets civils durant els últims anys del franquisme: adhesius, cartells, banderins, xapes, fotografies i altre material original que s'inclouran a l'exposició itinerant.

Esperem que la col·laboració amb l'Eurom continuï fructificant amb projectes tan interessants com aquest.