Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca del Pavelló de la Repùblica torna a Betevé

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la Repùblica torna a Betevé

dilluns, 11 març 2019

Segurament recordareu l'entrevista que Antonio Baños va fer a la nostra companya Lourdes Prades al programa Terricoles de Betevé a finals de l'any passat.

Al llarg de la conversa es va despertar l'interès del periodista per conèixer millor el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, les seves funcions i el conjunt documental que custodia. Aquest interès es va materialitzar en la gravació d'un nou espai dintre del programa de Betevé La família Barris.

La Família Barris es trasllada cada dijous a un dels 73 barris de la ciutat de Barcelona per recollir les diverses opinions dels veïns i veïnes que l’habiten i d’aquesta manera analitzen, a peu de carrer i en primera persona, la seva història, la cultura, les curiositats i els temes d’actualitat que preocupen als barcelonins en general.

En aquesta ocasió Antonio Baños, un dels presentadors del programa, torna a entrevistar la Lourdes Prades per parlar de l’edifici del Pavelló i de la seva rellevància històrica i arquitectònica. També conversen sobre el fons de la biblioteca i més concretament sobre la nostra col·lecció de cartells de República i Guerra Civil, una de les més importants a nivell mundial.

L’Antonio, gran entusiasta del projecte, pregunta altre cop per SIDBRINT (Sistema d’Informació Digital sobre las Brigades Internacionals), web de la Universitat de Barcelona que tracta de la recuperació de la memòria històrica de les Brigades Internacionals i que gestiona el personal del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Si us vàreu perdre el programa el podeu tornar a veure al seu lloc web. Us el recomanem!

Agraïm a tot l’equip del programa la seva professionalitat. És una magnífica oportunitat de donar a conèixer la biblioteca,  l’arxiu i el projecte SIDBRINT. Gràcies també a les seves xarxes socials, que ja anunciaven dies abans l’esdeveniment televisiu, estem segurs que hem aconseguit que bona part de la població de Barcelona conegui el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Podeu revisar també el post del Blog del Pavelló del 4 de març.