Inici >> Noticies Butlleti >> Matemàtics catalans al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

Matemàtics catalans al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

dilluns, juliol 3, 2017
Matemàtics catalans és el nom col·lectiu d’una sèrie d’exposicions sobre alguns matemàtics catalans reconeguts per les seves vessants professional, docent o investigadora.

Aquesta iniciativa del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica s'emmarca en l'objectiu de difondre els fons bibliogràfics de la Universitat de Barcelona i de reconèixer la història i la trajectòria de la institució i de les persones que n'han format part.

Per cada un dels Matemàtics catalans,  el CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica prepararà una exposició virtual, una exposició física amb una mostra significativa d’obres de l’autor i la redacció d’una entrada biogràfica a la Viquipèdia en català.

La sèrie de Matemàtics catalans s’enceta amb Lauro Clariana Ricart, nascut a Barcelona l’any 1842 i de la mort del qual es compliren cents anys el mes d’octubre de 2016. Clariana va dedicat la seva vida a la docència, a partir de l’any 1881 com a professor catedràtic de la Facultat de Ciències de la Universitat de Barcelona, Secció d’Exactes.

totes les xarxes socials del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.