Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República col·labora en el llargmetratge "Espanya en dues trinxeres, la Guerra Civil en color"

dilluns, 28 novembre 2016

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat amb la productora Minoria Absoluta SL en la creació de Espanya en dues trinxeres, la Guerra Civil en color.

Es tracta d’un llargmetratge documental dirigit per Francesc Escribano i Luis Carrizo que explica la Guerra Civil espanyola des de la distància històrica i amb una nova mirada que permet fer-ho com mai fins ara s'havia fet: en color. S'han combinat les darreres tècniques digitals amb l'esforç tècnic i creatiu d'un equip de més de 50 persones. S'ha digitalitzat, restaurat i acolorit  el material original filmat entre 1936 i 1939 amb l'objectiu d'apropar aquests documents únics al gran públic i a les noves generacions.

L'autoria del guió és de Manel Lucas i s'ha comptat amb l'assessorament històric del prestigiós historiador Antony Beevor. Després de ser presentada als Cinemes Verdi de Barcelona i Madrid s’emetrà a TV3-Televisió de Catalunya en una data encara no confirmada.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha facilitat la reproducció de diversos cartells, com ara: Los 13 puntos de la victoria , Madrid : the "military" practice of the rebels : if you tolerate this your children will be next, etc.

Televisió de Catalunya ens avisarà quan programin una data d'emissió definitiva d'aquest notable treball documental. Us mantindrem informats.