Inici >> Noticies Butlleti >> "Fotografies de l’Escola de Bibliotecàries (Universitat de Barcelona)". Nova col·lecció a la Memòria Digital de Catalunya

dilluns, 20 abril 2015

Coincidint amb el centenari de la creació de l'Escola de Bibliotecàries, actual Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB, el CRAI UB incorpora a la Memòria Digital de Catalunya (MDC) la col·lecció Fotografies de l’Escola de Bibliotecàries (Universitat de Barcelona). La col·lecció aplega unes quatre-centes fotografies de les distintes etapes de l'Escola de Bibliotecàries, des del seu inici l'any 1915 fins a la integració a la Universitat de Barcelona l'any 1999.

Una part de la col·lecció procedeix de l'arxiu de l'antiga Escola, mentre que la resta prové de donatius diversos. Entre aquestes donacions destaca l'àlbum que Joana Casals cedí a l'Escola en els anys vuitanta, amb nombroses fotografies relatives al període en què fou secretària de l'Escola (1924-1939), i que reflecteixen l'activitat de les alumnes: les visites a biblioteques, les excursions, les estades al castell d'Escornalbou, etc. El gruix més important de la col·lecció es concentra en les primeres etapes del centre, fins a 1938.

Tota la col·lecció ha estat introduïda a la MDC per Assumpció Estivill Rius, autora també de l'extensa i interessant introducció Fotografies de l’antiga Escola de Bibliotecàries: 1915-2005 (Universitat de Barcelona).

Podeu consultar i gaudir de les Fotografies de l’Escola de Bibliotecàries (Universitat de Barcelona) des del Web del CRAI > Recursos d'informació > Patrimoni bibliogràfic > Col·leccions digitals > Fotografies de l’Escola de Bibliotecàries (Universitat de Barcelona).