Inici >> Noticies Butlleti >> L'exposició Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra arriba al Palau Robert amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dijous, 28 febrer 2019

Arriba al Palau Robert de Barcelona l'exposició Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra, que del 20 de setembre del 2017 al 6 de maig del 2018 i amb motiu de la commemoració del centenari del conflicte es va poder visitar a la Fundació Josep Pla de Palafrugell. El títol de l’exposició s’ha extret del dietari El Quadern gris de Josep Pla, el prosista català més important del segle XX. (Vegeu  la notícia que el CRAI va publicar amb motiu de la inauguració a Palafrugell).

Com ja vam informar, la mostra i el catàleg són una coproducció de la Fundació Josep Pla (FJP) i la Càtedra Josep Pla (Universitat de Girona-Grup62-FJP). El comissari de la mostra és Francesc Montero, doctor en Filologia Catalana, membre de la Càtedra Josep Pla i de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat en la cessió de material per a l’exposició. S’han prestat diverses monografies originals del també escriptor i periodista català Agustí Calvet i Pascual, Gaziel, que va viure l’esclat de la Gran Guerra a París, ciutat on s’havia traslladat per aprofundir els seus coneixements. Va escriure sobre aquest fet per al diari La Veu de Catalunya i per a La Vanguardia.

A Vilaweb es pot llegit l'interessant ressenya que Joan Josep Isern ha fet a partir de la visita i les seves impressions.

La mostr es podrà visitar a la sala 4 del palau Robert fins al 31 de març de 2019.