Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició a la Fundació Tapies "Col·lecció 1966-1976" amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimecres, 14 desembre 2016

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat amb la Fundació Antoni Tàpies en l'exposició que es pot veure actualment a la seu de la Fundació i que porta per títol Col·lecció, 1966-1976 (II).

Antoni Tàpies va ser partícip d’alguns dels episodis clandestins de la lluita antifranquista. Els més notoris van ser l’assistència a l’assemblea constitutiva del Sindicat Democràtic d’Estudiants de la Universitat de Barcelona (SDEUB) al convent dels Caputxins de Sarrià (conegut com la Caputxinada) el 1966, que li va valdre un arrest i una multa; i la participació, el 1970, a la tancada d’intel·lectuals a Montserrat com a protesta pel consell de guerra celebrat a Burgos contra militants d’ETA. Així mateix, Tàpies assistia a reunions d’intel·lectuals, rebia a casa activistes de l’oposició, firmava documents de protesta, realitzava cartells de denúncia i aprofitava els viatges a l’estranger per donar a conèixer la situació que es vivia sota el règim.

Per tant, l’obra de Tàpies d’aquest període va adquirir un to marcadament social i polític. A les darreries de la dècada de 1960 i durant la de 1970, va realitzar una sèrie d’obres que feien referència a la realitat d’Espanya sota el franquisme. Durant aquests anys, Tàpies va accentuar el treball amb objectes, que o bé s’incorporaven a la superfície del quadre o bé configuraven assemblatges. Eren objectes senzills, considerats pobres, extrets de l’entorn quotidià.

La mostra es pot visitar fins al 15 de gener de 2017 i l'entrada és gratuïta.