Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició El fil per a cosir la història de la medicina al CRAI Biblioteca del Campus Clínic

dimecres, 30 gener 2019

El Campus Clínic de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona, acull des d’avui i fins al mes d’abril l’exposició «el fil per a cosir la història de la medicina», consistent en una selecció de 170 fullets anteriors a 1950 que formen part del fons antic del CRAI Biblioteca del Campus Clínic.

La mostra pretén visibilitzar la importància que tingueren aquests documents, a tombants de segle, per a la difusió de la medicina, especialment dels aspectes més socials d’aquesta, com la higiene i la salut pública, la medicina de guerra, la profilaxi i la lluita antituberculosa o les teràpies hidrològiques erigides al voltant dels balnearis.

En aquest sentit, cal destacar que el CRAI Biblioteca del Campus Clínic és dipositari d’una important col·lecció de fullets, concretament 5017, dels quals 3660 són anteriors a 1950.

La selecció exposada s’ha dut a terme a partir de la tasca de Jacint Corbella i Corbella, catedràtic de Medicina Legal i Toxicologia a la Universitat de Barcelona, i hi ha col·laborat la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya.

La mostra es podrà visitar fins al 26 d’abril de 2019 al vestíbul de la Facultat.