Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI a l'exposició del Museu d'Història de Catalunya "Tresors del coneixement: 'Arbor Scientiæ'"

divendres, 18 març 2016

El dijous 17 de març de 2016 s'obre al públic al Museu d'Història de Catalunya, l'exposició Tresors del coneixement: 'Arbor Scientiae' , dedicada a explicar la tasca realitzada al llarg dels segles, i en l’actualitat, per la Universitat de Barcelona en tant que generadora i transmissora del coneixement a la societat.

Segons s'explica en el web del Museu, Tresors del coneixement: Arbor Scientiæ vol contribuir a reafirmar el poder de l’ésser humà com a criatura intel·ligent, pel seu instint crític i esbrinador i per la seva apetència per conèixer. La mostra és un recorregut teòric a través dels conceptes clau sobre el coneixement humà i també suposa un recorregut patrimonial afitat pels materials seleccionats de les col·leccions de la Universitat de Barcelona que il·lustren simbòlicament el significat de cada concepte.

La mostra, que s’inaugurarà oficialment el dimarts 29 de març a les 19.30 h en un acte amb la presència del rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, i del director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, Jusèp Boya, té lloc en el marc d’una col·laboració entre les dues entitats per als propers quatre anys. El conveni signat, que preveu l’organització conjunta d’una exposició anual sobre el patrimoni artístic i cultural de la UB des d’ara fins al 2019, té la voluntat de potenciar i aprofundir en la divulgació del patrimoni, la ciència, l’art i la cultura, àmbits naturals a les dues institucions.

Els CRAI Biblioteques de la Universitat hi han col·laborat amb importants i valuoses peces de les seves col·leccions:

El CRAI Biblioteca de Reserva hi ha aportat Arborx scientiæ... de Ramon Llull, Civitates Orbis Terrarum de Georg Braun, Astronomicum Caesareum de Pere Apià, I quattro libri dell'archittetura d'Andrea Palladio i Sense títol  dibuix en tinta negra sobre paper de Bill Viola.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República hi està representat amb quatre cartells [Aixafem el feixisme  |  Victoria, hoy más que nunca  |  La gallineta... diu que no  |  Llibertat d'expressió], el número de Nadal de 1934 de la revista D'Ací i d'allà i el llibre de Salvador Dalí Vida secreta de Salvador Dalí.

La col·laboració del CRAI Bibioteca de Medicina ha estat la làmina II de l'obra de Santiago Ramon y Cajal Sur la structure de l'écorce cérébrale de quelques mammifères.

S'hi podrà veure també Anuari del curs acadèmic 1909-1910 del CRAI Biblioteca de Lletres, així com el Llibre de consolat dels fets maritims:...de 1592, procedent del CRAI Biblioteca de Dret.

El CRAI Biblioteca de Belles Arts hi ha aportat Dibuix del goril·la albí Floquet de Neu, de Jordi Sabater Pi. Llapis i aquarel·la damunt paper procedent del Fons Jordi Sabater Pi, juntament amb dos cartells del Fons Josep Artigas i fotografies del Fons Oriol Martorell.

Podeu visitar l'exposició fins al 22 de maig de 2016.

Vegeu aquest esdeveniment a les notícies de la Universitat.

L’'Arbre de ciència' de Ramon Llull