Inici >> Noticies Butlleti >> El Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI incorpora un nou software d'OCR

El Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI incorpora un nou software d'OCR

dilluns, juny 19, 2017

Aquest mes de juny de 2017 el Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI de la Universitat, ha incorporat un nou software de Reconeixement Òptic de Caràcters (OCR) de la empresa ABBYY. Això suposa una gran millora i una important ajuda per a l’investigador o qualsevol persona interessada en la recerca de textos a la Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona BiPaDi.

La missió del CEDI és la digitalització de documentació a gran escala i el tractament documental i una de les seves línies d'actuació és generar fitxers per posar-los a l’abast dels usuaris a través de BiPaDi. Per tant, aquesta nova eina és clau per incrementar la qualitat dels seus resultats.

Podeu veure l'increment de qualitat que representa l'ús del nou OCR amb aquestes dues imatges:

Amb l'antic OCR

Amb l'OCR d'ABBYY

totes les xarxes socials del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.