Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca de Matemàtiques incorpora al seu fons la biblioteca personal de Griselda Pascual

dijous, 29 octubre 2015

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques ha finalitzat la incorporació de tots els documents, llibres i separates, procedents de la biblioteca personal de Griselda Pascual cedida per la seva família.

Nascuda l’any 1926, Pascual és una de les primeres dones que accedeix a la docència a la Universitat de Barcelona. L’any 1942, amb setze anys, es matriculà a la Facultat de Ciències de la Universitat de Barcelona, on es llicencià l’any 1947 i on un any abans inicià la carrera docent com a professora ajudant de classes pràctiques.  Es jubilà a la Universitat de Barcelona l’any 1991, després d’una carrera docent de quaranta-cinc anys. La seva darrera lliçó va versar sobre l’obra de Leopold Kronecker. L’any 1996, la Societat Catalana de Matemàtiques publicà Disquisicions aritmètiques de Carl Friedrich Gauss, amb traducció i pròleg de Griselda Pascual. Va morir a Barcelona el dia 8 de juny de 2001.

El donatiu rebut al CRAI Biblioteca de Matemàtiques consta de dues-centes seixanta-cinc obres de temàtica especialitzada o sobre l’ensenyament de la matemàtica. També formen part del donatiu les seves pròpies obres, de la tesi doctoral a nombroses separates en articles de revistes, i les obres que va traduir. Tots els documents han estat identificats amb l’ex-libris que informa de la seva procedència.

Entre les monografies, cal destacar les editades a la dècada dels anys vint del segle XIX que han estat restaurades, digitalitzades i relligades i poden ser consultades a través de la Biblioteca Patrimonial Digital BiPaDi.

Podeu consultar el conjunt del donatiu de Griselda Pascual al Catàleg de la UB.

Trobareu més informació sobre Griselda Pascual a l’exposició Professores de la Facultat de Matemàtiques del CRAI Biblioteca de Matemàtiques.