Inici >> Noticies Butlleti >> L’artista Joaquim Chancho dóna una trentena d’obres al CRAI Biblioteca de Belles Arts

dissabte, 27 febrer 2016

L’artista i catedràtic jubilat de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona Joaquim Chancho, considerat un dels autors vius més prestigiosos de la pintura catalana, ha fet donació al CRAI Biblioteca de Belles Arts d’una col·lecció de trenta-un llibres d’artista. Es tracta d’un conjunt ampli i total del seu treball pictòric, desplaçat al format llibre.

La denominació llibre d’artista arrenca del segle XIX i designa una dimensió de la producció artística en què l’especificitat es dóna en el llibre i s’atribueix a l’artista com a agent de la seva creació i producció. El llibre d’artista dels anys seixanta trenca amb la tradició artesanal i luxosa del llibres de bibliòfil; utilitza la impremta, l’òfset i la fotografia com a mitjà de reproducció amb el desig d’arribar a tothom. Aquesta vessant continua molt viva en les publicacions de llibres d’artista contemporànies amb l’autoedició i la impressió digital.

El passat 17 de febrer, la Facultat de Belles Arts va organitzar un acte d’agraïment a Joaquim Chancho. Durant dos dies es van poder veure a la sala d’exposicions de la Facultat els llibres cedits per l’artista. Ara la mostra es trasllada al CRAI Biblioteca de Belles Arts, que després d'aquesta exposició, té la intenció d'anar exhibint tot el seu fons de llibres d’artista.

Vegeu més informació a la notícia de la Universitat.