Inici >> Noticies Butlleti >> Dues noves col·leccions personals del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República a les Col.leccions especials del CRAI

dijous, 2 març 2017

Dues col·leccions especials del fons del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República han estat incorporades recentment a la pàgina Col·leccions especials: Biblioteques personals del CRAI de la Universitat de Barcelona.

Es tracta de:

Biblioteca Conrad Vilanou

Biblioteca Xavier Vinader

Aquestes col·leccions especials estan formades a partir de les biblioteques particulars del professor Conrad Vilanou, que ha exercit la seva tasca docent i investigadora en el si de la Universitat de Barcelona, i del periodista Xavier Vinader. Arriben al CRAI a partir de la donació, per part d'ells mateixos, de la seva biblioteca personal i/o professional. Aquestes biblioteques tenen interès per la seva especialització temàtica, però també ajuden a l’estudi de l’evolució del propi personatge.

El fons patrimonial de la Universitat de Barcelona està format principalment pel Fons antic, dipositat al CRAI Biblioteca de Reserva, i pel fons d’arxius personals. Les col·leccions bibliogràfiques, personals i temàtiques que el formen, tenen majoritàriament el seu origen en la donació de documents per part de persones i institucions amb projecció pública i amb una destacada vinculació amb la Universitat. Completen aquest fons les Col·leccions digitals.

La integració d’aquesta documentació en els fons dels CRAI Biblioteques de la Universitat té com a objectiu principal oferir recursos per a la recerca, i com a objectiu addicional, ressaltar la vinculació de persones i fons amb aquesta institució.

Aquests llegats poden incloure diferents tipus de material (documents personals, correspondència, fotografies, biblioteques privades, etc.) que han estat escrits, reunits i utilitzats per una persona, una família o un organisme en l’exercici de les seves activitats i funcions, la qual cosa els fa molt interessants per a la investigació.