Inici >> Noticies Butlleti >> Nova funcionalitat a la col·lecció "Herbari de la Universitat de Barcelona": Cerca geogràfica del seu fons

dilluns, 9 maig 2016

La col·lecció Herbari de la Universitat de Barcelona (conegut amb l'acrònim BCN), que forma part dels fons del CRAI Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal - CeDocBiV -, i una part del qual es pot veure a la Memòria Digital de Catalunya (MDC), ha incorporat una interessant novetat: la possibilitat de fer una cerca geogràfica del seu fons.

Gràcies a la geo-referenciació de les localitats d'on provenen les mostres d'aquestes imatges, en quadrats UTM (10 Km de costat), ara es poden fer cerques de les imatges que hi ha en una determinat indret.

La col·lecció Herbari de la Universitat de Barcelona conserva més de 400.000 exemplars de mostres de tots els grans grups de vegetals (algues, briòfits, cormòfits, fongs i líquens). La seva digitalització és un projecte a llarg termini, on es prioritzen els plecs d'herbari d'especial interès. Actualment es poden consultar a la Memòria Digital de Catalunya més de 400 imatges procedents dels aparatats Herbari docent, Carpoteca i Tipus nomenclaturals, i són una mostra de la diversitat que allotja el centre:

• Herbari docent, que de moment inclou 100 imatges. Aquesta és una col·lecció d'algunes de les plantes més comunes de la nostra flora, elaborada per donar suport a la docència de les diferents assignatures relacionades amb la botànica i que es pot consultar als CRAI Biblioteques de les Facultats de Biologia i de Farmàcia.
  • Carpoteca, on es recullen imatges de detall dels fruits (89 imatges) i de les llavors (91imatges) de les espècies silvestres de la família de les Fabàcies.
  • Tipus nomenclaturals, exemplars únics sobre els que es basa la descripció d'un nou tàxon.  Primera entrega d'una sèrie que recollirà tots els exemplars tipus del nostre herbari. Actualment Inclou 124 imatges dels tàxons descrits pel botànic P. Font i Quer, a partir d'una exploració que va fer al Nord del Marroc l'any 1927.