Inici >> Noticies Butlleti >> Sessions de formació a la Facultat de Geografia i Història per part del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimecres, 6 maig 2015

Un any més, els responsables del Departament d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona, han sol·licitat al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República l'organització de sis sessions de formació dirigides a la totalitat d'estudiants de 1er. de Grau de Geografia i Història.

Els professors Ramon Casteràs, Jordi Ibarz, Àngels Solà i Carles Viñas són els responsables dels sis grups, quatre de matí i dos de tarda. Les dues primeres sessions es van celebrar el passat dia 16 d'abril i les quatre restants estan programades per als dies 7 i 21 de maig.

El propòsit d'aquestes sessions és doble, per una part donar a conèixer als estudiants les eines i els fons que el CRAI de la UB posa a la seva disposició i, per l'altra, presentar el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, en el seu doble vessant de biblioteca i arxiu.

Pel que fa a la primera part, força breu, la presentació s'organitza com un recordatori del que els estudiants aprenen a les sessions que el CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història prepara a principi de curs. Es fa un repàs de la consulta al catàleg, de l'obtenció de documents via PUC i Préstec Interbibliotecari i s'introdueixen els serveis i continguts que els poden ser més útils, com per exemple: RACO, ARCA, Dialnet, Memòria Digital de Catalunya, etc.

A continuació, i com a part central de la sessió, s'explica la tipologia del fons del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República: monografies, publicacions periòdiques, cartells, adhesius, segells, etc. i es fa especial atenció a l'arxiu, que per a la gran majoria d'estudiants és un món completament desconegut. Partint de les possible necessitats a l'hora d'elaborar un treball: Estic fent una recerca sobre el Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya durant la Guerra Civil, s'explica pas a pas què és un inventari d'arxiu, com consultar-lo, com identificar els documents i com sol·licitar-los. Per acabar, els alumnes han de respondre per escrit unes preguntes relacionades amb tot el que s'ha explicat i lliurar-les al professor corresponent.

Felicitem els professors del Departament d'Història Contemporània per aquesta iniciativa que, per quart any consecutiu, ajuda a fer més visible i útil el CRAI de la UB.