Inici >> Noticies Butlleti >> Hilbert versus Euclides: reflexions sobre els Elements, llibres I, II,III, IV, V i VI, de Josep Pla i Carrera

divendres, 29 març 2019

El dimecres 3 d’abril a les 12:15 h, el Dr. Josep Pla i Carrera pronunciarà la conferència Hilbert versus Euclides: reflexions sobre els Elements, llibres I, II,III, IV, V i VI, a l’Aula Magna de l’Edifici Històric.

L’acte, organitzat conjuntament per la Facultat de Matemàtiques i Informàtica i pel CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica, servirà per presentar el tercer volum de la seva Història de la matemàtica dedicat a Grècia IIa (els Elements d'Euclides, llibres I, II, III, IV, V i VI) : resultats, textos i contextos, publicat el juny de 2018 per l’Institut d’Estudis Catalans, com ja es va fer amb els dos primers volums d'aquesta ambiciosa obra ara fa dos anys.

Història de la matemàtica de Josep Pla i Carrera omple un buit pel que fa a la traducció de textos científics grecs en català. Selecciona i recull acuradament aquelles obres més significatives que han esdevingut clàssics del coneixement matemàtic i les contextualitza respecte al moment històric en què es van confegir i respecte al moment científic que les va veure néixer.

Vegeu més informació al Blog del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica.